Reclamecode voor voedingsmiddelen

Sinds gisteren is een speciale reclamecode voor advertenties van voedingsmiddelen van kracht. Zo moeten reclames het goede voorbeeld geven. “Zo mag er geen afbeelding komen van iemand die zijn mond volpropt met een bepaald product”, zegt een woordvoerder van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie, de opsteller van de code. In de code zijn speciale regels voor advertenties gericht op kinderen opgenomen. Hierbij staat de bestrijding van overgewicht centraal. De code is bij de Stichting Reclame Code Commissie ondergebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!