Heinz verkoopt ketchup via Facebook

Heinz verkoopt de eerste drieduizend flessen van zijn nieuwe ketchup op basis van Balsamico-azijn alleen via Facebook. Britse consumenten moeten de saus via Facebook ‘liken’, willen zij voor 1,49 pond een fles bestellen. De saus komt medio maart in de schappen van Britse supermarkten te liggen.

Het komt niet vaak voor dat een producent van fast moving consumer goods via directe verkoopkanalen consumenten laten bestellen. “Sociale media spelen een dominante rol in de evolutie van consumentenconsumptie”, zegt Marketingmanager Ian McCarthy over de Facebook-actie. “Daarom hebben we besloten onze Facebook-pagina in de VK te gebruiken om onze meest loyale fans de nieuwe saus te laten bestellen voor anderen dat doen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!