Amerikaanse e-commerce scoort in Europa

Grote Amerikaanse online-retailers weten hun weg in Europa steeds beter te vinden, waardoor het omzetaandeel van 13,1 procent de komende tijd zal stijgen. De webwinkeliers uit de Verenigde Staten behalen nu een jaarlijkse omzet van 15,5 miljard euro op het Europese continent. Dat blijkt uit de Top 300 Europe, een lijst met driehonderd grootste webwinkels van Europa die Internet Retailer onlangs publiceerde.

Amazon voert de lijst aan met een omzet van 9,36 miljard euro. De retailer is daarmee goed voor zestig procent van het Amerikaanse online marktaandeel in Europa en voor dertien procent van alle Europese webwinkelbestedingen.

Ook andere Amerikaanse retailers bereiken de Europese consument. In totaal staan er 28 webwinkels uit de VS in de Top 300 Europe, waaronder Buy.com, Estee Lauder en Gap. Zij zijn goed voor 27 procent van de omzet die de lijst vertegenwoordigt. Internet Retailer ziet dan ook een duidelijke verandering onder Amerikaanse online retailers die in Europa uitbreiden. Eerder moesten veel online retailers uit de VS rechtsomkeert maken door taalbarrières, hoge kosten en de versplinterde Europese markt, nu blijkt diezelfde markt een aantrekkelijke bron van inkomsten voor de Amerikanen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!