Maandverband en tampons minder verkocht

Nederlandse vrouwen kopen steeds minder vaak tampons, inlegkruisjes en maandverband. Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat de verkoop van deze producten flink is verminderd. In 2010 werden in supermarkten en drogisterijen 61 miljoen van dergelijke producten verkocht, terwijl dat getal in 2008 nog op ruim 63 miljoen uitkwam.

Deskundigen denken dat de daling van deze verkopen meerdere redenen hebben. Libresse denkt dat vrouwen vaker de anticonceptiepil slikken zonder te onderbreken, waardoor menstruatie vermindert of uitblijft. Drogisterijformule Etos wijt de afgenomen verkoop aan de populariteit van de mirenaspiraal. Door de hormonen die dit spiraaltje afscheidt menstrueren vrouwen nauwelijks nog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!