Nederlanders flink aan het lijnen geslagen

De Nederlandse consument is in de eerste maand van 2011 de strijd aangegaan met overtollige kilo’s. Volgens marktonderzoekbureau SymphonyIRI Group is de omzet van afslankproducten in supermarkten en drogisterijen in januari met 73 procent gestegen. Vooral afslankproducten als Weight Care en Modifast zouden behoorlijk op de extra vraag, door de goede voornemens hebben geanticipeerd.

In totaal kwam de januariomzet van afslankproducten in supermarkten en drogisterijen uit op drie miljoen euro, een stijging van 73 procent ten opzichte van de eerste vier weken van 2010. Volgens SymphonyIRI zorgde in het verleden Sonja Bakker voor een stagnatie in de groei van deze slimming producten.

Vooral in de jaren 2006 en 2007 profiteerden de productgroepen die Sonja in haar boeken aanraadde van een forse stijging van de omzet. “Toen Sonja Bakker in 2009 aankondigde te stoppen zagen we al een daling op de door haar aangeprezen producten”, zegt Ronald Laureijsen, business insights director bij SymphonyIRI. “Vlak daarna zagen we de comeback van slimming producten, die weinig koolhydraten en veel eiwitten bevatten. Verhoogde vraag van de consument en de introductie van nieuwe concepten zorgen ervoor dat de merken Modifast, Atkins en Weight Care de omzetgroei ook terug zien in hun verkopen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!