Schappen massaal leeg in Japanse supers

Supermarkten in Japan hebben en masse te maken met lege schappen. Veel consumenten willen zich voorbereiden op een eventuele volgende ramp en daarom lijken ze alles te kopen wat lang houdbaar is.

Winkeliers melden dat ze sinds de oliecrisis van de jaren zeventig niet meer zo’n massapaniek hebben meegemaakt. “We zijn dag en nacht bezig om de voorraden in onze winkels aan te vullen”, aldus Anthony Rose van supermarktketen Walmart.

“De mensen worden hysterisch”, meldt Tomanao Matsuo van Nissin Foods, fabrikant van kent-en-klaar noodles. De producent heeft tot nu toe een miljoen producten gedoneerd voor de noodhulp. “Mensen voelen zich al veiliger als ze een bakje noodles kunnen kopen.” Naast voedingsmiddelen zijn ook batterijen in trek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!