De Amerikaanse kledingketen Forever 21 opent binnenkort haar eerste Nederlandse winkel in Amsterdam. De keten wil naam maken in Europa en opent daarom winkels in Amsterdam, Londen en Wenen.
In de zomer van 2011 volgen vestigingen in Brussel, Barcelona en Antwerpen. De kledingketen verkoopt mode voor jong publiek tegen lagen prijzen en is daarom een concurrent voor H&M, Primark en Zara. Met 470 filialen over de hele wereld, een webwinkel en een jaaromzet van 2,3 miljard dollar is Forever 21 één van de snelst groeiende retailbedrijven. Dit is mede te danken aan de samenwerking met modebloggers en de zogenoemde ‘shopping haulers’: Consumenten die via filmpjes hun nieuwste aankoop van Forever 21 laten zien.
Sinds 2008 opent de retailer jaarlijks zo’n negentig nieuwe vestigingen. De retailgigant bezit een pand in Breda dat dienst doet als Europees hoofdkantoor en het callcenter voor online-verkopen. Daarnaast komt het distributiecentrum voor heel Europa naar Bergen op Zoom. Naast de levering aan de eigen winkels zal ook de uitlevering van de Europese webshop vanuit dit centrum plaatsvinden.
Forever 21 zet voet op Nederlandse bodem
Gepubliceerd op 16 maart 2011 om 00:00
Reacties 0