Forever 21 zet voet op Nederlandse bodem

De Amerikaanse kledingketen Forever 21 opent binnenkort haar eerste Nederlandse winkel in Amsterdam. De keten wil naam maken in Europa en opent daarom winkels in Amsterdam, Londen en Wenen.

In de zomer van 2011 volgen vestigingen in Brussel, Barcelona en Antwerpen. De kledingketen verkoopt mode voor jong publiek tegen lagen prijzen en is daarom een concurrent voor H&M, Primark en Zara. Met 470 filialen over de hele wereld, een webwinkel en een jaaromzet van 2,3 miljard dollar is Forever 21 één van de snelst groeiende retailbedrijven. Dit is mede te danken aan de samenwerking met modebloggers en de zogenoemde ‘shopping haulers’: Consumenten die via filmpjes hun nieuwste aankoop van Forever 21 laten zien.

Sinds 2008 opent de retailer jaarlijks zo’n negentig nieuwe vestigingen. De retailgigant bezit een pand in Breda dat dienst doet als Europees hoofdkantoor en het callcenter voor online-verkopen. Daarnaast komt het distributiecentrum voor heel Europa naar Bergen op Zoom. Naast de levering aan de eigen winkels zal ook de uitlevering van de Europese webshop vanuit dit centrum plaatsvinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!