Fashionretailers moeten volgens JCPenney hun bedrijfsvoering veranderen om de hogere productiekosten van kleding te compenseren. “Elke fashionretailer zal de hogere productiekosten gaan voelen”, vertelt ceo Mike Ullman. Volgens de topman moeten retailers moeten deze tegenwind compenseren door het bedrijf op een efficiëntere manier te runnen. “Zo komen de hogere kosten niet voor de rekening van de klant. Wij doen dat door rechtstreeks contact te hebben met fabrikanten en leveranciers vanuit Azië.”
JCPenney profiteert daarbij van relatief lage productiekosten. “Zo kunnen we hetzelfde product bieden, met dezelfde kwaliteit en styling, maar tegen lagere kosten.” De keten heeft haar productie ondertussen al in verschillende landen uitbesteed. “We zijn al meerdere keren van leverancier en land veranderd, zo konden we profiteren van de efficiëntie die per land weer verschilt.”
JCPenney profiteerde in 2010 van zijn exclusieve partnerschappen met Liz Claiborne(LIZ_), MNG door Mango , Aldo en Sephora. In het vierde kwartaal steeg de winst daardoor met 35 procent tot 271 miljoen dollar. De omzet kwam uit op 5,7 miljard dollar, een stijging van 2,8 procent ten opzichte van 2009. De retailer verwacht voor 2011 een winst tussen de twee en 2,10 miljoen dollar.
‘Retailer moet bedrijfsvoering veranderen’
Gepubliceerd op 18 maart 2011 om 00:00
Reacties 0