Bouwmarkten verhogen omzet met verkoop boomkwekerijproducten
Gepubliceerd op 3 juni 2005 om 00:00
Een toenemend aantal bouwmarkten probeert de omzet op te voeren door ook boomkwekerijproducten aan te bieden. Bij sommige ondernemingen maken deze producten een vast onderdeel uit van het assortiment, terwijl andere de producten hoofdzakelijk actiematig aan de man brengen. De bouwmarkten profiteren bij de verkoop van boomkwekerijproducten van de slechte economische situatie. Dat stelt bouwmarktmanager Peter Janssen van de Gamma in Panningen. Volgens Janssen trekken de acties waarbij boomkwekerijproducten worden verkocht, steeds meer klanten:`De consument heeft minder te besteden en wil daarom zo min mogelijk uitgeven aan zijn tuin. Omdat wij over het algemeen goedkoper zijn dan de reguliere tuincentra, kopen ze de boomkwekerijproducten liever hier.` Volgens Janssen is de verkoop van deze producten bovendien een zeer geschikt middel om een breder publiek aan te trekken.Overigens signaleren de meeste bouwmarkten dat de verkoop van boomkwekerijproducten de laatste maanden een nogal wisselvallig beeld vertoont, mede vanwege het feit dat langdurige zonnige perioden dit jaar nog zijn uitgebleven.
Reacties 0