Uniqlo helpt slachtoffers Japan

Japans grootste retailer Uniqlo gaat de slachtoffers van de natuurramp in Noord-Oost Japan helpen. Dat schrijft de Britse krant The Telegraph online. De retailer doneert zestien miljoen dollar aan hulptroepen en zal jassen, jeans, handdoeken en termisch ondergoed gaan uitdelen.

Tadashi Yanai, directeur en oprichter van Uniqlo's moederbedrijf Fast Retailing, zal een biljoen Yen (7,7 miljoen dollar) doneren uit eigen zak, aanvuld met 400 miljoen Yen (3 miljoen dollar) van het bedrijf. Het geld wordt verdeeld over verschillende instanties, zoals het Japanse Rode Kruis.

Consumenten in Japan worden aangemoedigd kleding te doneren bij alle winkels van de Fast Retailing group, waaronder Uniqlo, Theory en Princess Tam Tam. Wereldwijd kunnen klanten geld doneren in speciale boxen in een van de 2200 internationale winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!