C&A wil meer aandacht biokatoen

Kledingketen C&A verkocht het afgelopen jaar 26 miljoen kledingstukken van honderd procent gecertificeerd biokatoen. Deze kleding wordt verkocht onder het label Bio Cotton, waarmee het winkelbedrijf stelt in te spelen op de toenemende vraag van consumenten voor groene mode.

Van de totale katoencollectie van C&A bestaat nu dertien procent uit biokatoen. Wereldwijd ligt dit gemiddelde onder modebedrijven op 1,1 procent. Het aandeel biokatoen in het assortiment blijft in de toekomst groeien, aldus het winkelbedrijf.

Naast inspelen op de consumentenvraag, ziet C&A meer biokatoenproducten ook als een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Hiertoe heeft de keten samen met de Shell Foundation en Textile Exchange de organisatie 'Cotton Connect' opgericht. Deze heeft als taak de overgang van conventionele naar duurzame verbouwmethoden gericht te stimuleren.

C&A verkoopt sinds 2007 mode van biologisch katoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!