Retailers kunnen de marketing via e-mail optimaliseren door zich aan vier punten te houden. Dat schrijft de Daily Herald. Zo moeten retailers weten wat ze met hun e-mails willen bereiken, hun berichten kort en relevant houden en naar de juiste mensen sturen. Daarnaast is het van groot belang dat klanten niet teveel mail van de retailer ontvangen.
“Wanneer de inhoud van deze e-mails relevant en waardevol voor klanten is, dan worden de berichten ook daadwerkelijk geopend”, meent Steve Robinson, directeur regionale ontwikkeling bij Constant Contact. Bepalen welke inhoud nou relevant is voor de ontvanger kost wel wat moeite.
“Retailers moeten uitproberen wat wel werkt, en wat niet”, zegt Jamie Pritscher, ceo van e-tailer That’s Carin. “Splits de lijst in tweeën en stuur verschillende e-mails of aanbiedingen naar beide helften. Laat medewerkers of zelfs familie naar het bericht kijken voordat je het stuurt. Wanneer zij niet begrijpen wat er staat, weet je dat je het bericht moet veranderen.”
Volgens Robinson moeten de e-mails ook geen hele artikelen bevatten. “Laat alleen de eerste alinea zien, anders haken klanten af. Voeg bij de e-mail een link naar je website voor het hele artikel.”
‘Retailers kunnen e-mail marketing optimaliseren’
Gepubliceerd op 21 maart 2011 om 00:00
Reacties 0