Hoewel er maar weinig retailers zijn die levensmiddelen bij hun klanten bezorgen, wordt deze service steeds populairder bij consumenten. Volgens onderzoek van het Food Marketing Instituut hebben klanten liever dat hun boodschappen worden gebracht wanneer zij ze online hebben besteld, dan dat zij ze bij de winkel moeten ophalen.
In 2010 gaf 32 procent van de ondervraagden aan dat de supermarkt die zij het meest bezochten ook online service bood. Daarvan gaf 28 procent aan gebruik van deze service te maken. Vier procent doet dat maandelijks en twee procent bestelt wekelijks online. Uit het onderzoek van FMI blijkt tevens dat zeventien procent van de consumenten aangeeft dat hun favoriete supermarkt ook goederen thuis bezorgt. Dertien procent gaf aan maandelijks boodschappen te laten bezorgen en vijf procent doet dat elke week.
Hoewel de vraag dus groot is, zeggen experts dat deze dienst niet voor elke retailer bestemd is. “Thuis bezorgen werkt alleen voor grote supermarkten met winstgevende online activiteiten, aangeboden op plaatsen waar de retailer een redelijk grote klantenkring heeft”, zegt Jack Horst, retail strateeg bij retail industrie consultants.
Consument laat boodschappen vaker bezorgen
Gepubliceerd op 22 maart 2011 om 00:00
Reacties 0