Het animo voor het bestellen via groepskortingssites is groot. Dit jaar zal er volgens onderzoek van Local Offer in de VS maar liefst 2,66 miljard euro aan worden gespendeerd, dat is een stijging van 138 procent ten opzichte van vorig jaar.
Local Offer is een aggregator van meer dan 1500 groepskortingssites die onderzoek deed binnen het eigen netwerk in het eerste kwartaal van dit jaar.
Het eerste kwartaal van dit jaar kwamen er in de VS 117 nieuwe kortingssites bij. Dat is bijna een verdubbeling van het aantal nieuwe spelers in 2010. Bijna 25 procent van deze sites zal worden overgenomen of verdwijnen.
Het aantal aanbiedingen zit ook flink in de lift. Binnen de Amerikaanse landsgrenzen zouden vorig jaar meer dan 63 duizend aanbiedingen zijn gepubliceerd. Alleen al in het eerste kwartaal van dit jaar moet het aantal aanbiedingen uitkomen op bijna 40 duizend. Groupon genereert bijna de helft van deze aanbiedingen.
‘Kortingswebsites groeien explosief’
Gepubliceerd op 23 maart 2011 om 00:00
Reacties 0