Prijsvoordeel belangrijker duurzaamheid

Ruim zeventig procent van de Nederlanders kiest voor prijsvoordeel in plaats van duurzaamheid bij het doen van de dagelijkse boodschappen. Dat blijkt uit het 'Duurzaamheidkompas', een onderzoek van MarketResponse en adviesbureau Schuttelaar & Partners onder vijfhonderd consumenten.

Hoewel negen van de tien Nederlanders zich bewust is van de negatieve consequenties van lage prijzen, is het voor een groot deel moeilijker voor duurzaamheid te kiezen dan voor de prijs. "Met prijs wordt geadverteerd, met duurzaamheid niet", aldus een respondent.

Dertig procent van de Nederlanders zegt wel op duurzaamheid te letten en bereid te zijn een fatsoenlijke prijs voor hun product te betalen. Deze duurzame consumenten doen dat met name met het oog op de toekomst, en het behoud van de aarde voor toekomstige generaties.

Daarnaast stelt 85 procent van de respondenten zuinig om te gaan met energie. Het scheiden en recyclen van afval wordt door 84 procent bewust gedaan. Producten met keurmerk worden door 42 procent van de consumenten gekocht, 47 procent beperkt zijn autogebruik en 42 procent koopt minder vlees.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!