Zara doet het beter in Azië dan H&M

Zara is succesvoller dan H&M,stelt het Britse weekblad The Economist. De Spaanse modeketen wisselt namelijk sneller van collecties en begaf zich bovendien eerder op de Aziatische markt, aldus het tijdschrift.

Zara kan binnen enkele weken een nieuwe collectie in de winkel hangen, stelt The Economist. H&M heeft daar enkele maanden voor nodig. Dat de Zweedse keten zo aansloeg in Nederland, Duitsland en Oostenrijk, komt volgens The Economist dan ook vooral doordat de marktpenetratie van het bedrijf groter is dan die van Zara.

Vooral in China breidt Zara rap uit. Moederconcern Zara wil dit jaar tachtig nieuwe winkels in het land openen. Van het aantal verkochte kledingstukken komt momenteel vijftien procent uit Azië. Voor H&M is dat drie procent.

65 procent van de productie van H&M wordt in Azië gemaakt. Bij Zara is dit 34 procent. Ongeveer de helft van de high-fashionkleding van Zara wordt in Spanje zelf afgewerkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!