Amazon investeert in m-commerce

Amazon wil in haar fysieke winkels een service introduceren waarmee consumenten via hun mobiele telefoon kunnen betalen. Het bedrijf is aan het uitzoeken of ze bij de service gebruik kunnen maken van de zogenaamde near-field-communication (NFC) technologie. NFC stelt apparaten in staat data, zoals betalingsgegevens, naar kasregisters te versturen.

Volgens onderzoeksbuerau Gartner zal het aantal mobiele transacties tegen 2014 zeven keer zo hoog zijn. Amazon hoopt daarom door middel van mobile commerce zijn dominante positie in de online retail te behouden. Andere grote namen als Microsoft, Apple en Google zijn ook al bezig met het ontwikkelen van software via NFC.

Amazon probeert al maanden een grote speler in de mobile commerce te worden. Op 22 maart werd de Amazon Appstore gelanceerd, en eerder deze week kwam de retailer met een muziek-streaming service voor de Android smartphone.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!