Nederland maakt donderdag kennis met het nieuwe retailconcept Landmarkt: een overdekte markt. Deze is te vinden aan de Schellingwouderdijk in Amsterdam. Oprichters hebben geprobeerd de nadelen van een echte markt te elimineren. Zo kunnen consumenten droog hun verse marktproducten halen, hoeven ze er niet mee te sjouwen en kunnen ze meteen hun cola en wc-papier inslaan.
De overdekte markt is ontwikkeld door Ping-pong Design, retailbureau Sandenburg en communicatiebureau Madeinmay. Barry de Bruin van Ping-pong: “In de food/agro-wereld wint het merkdenken terrein, maar er wordt nog te weinig gedaan om de generieke producten die dat oplevert van een verhaal te voorzien en daarmee dichter bij de consument te krijgen. Een goede manier om dat te realiseren is een paraplu-merk, zoals Landmarkt. Het merk draagt vooral uit dat het een eigenwijze, brutale en dappere onderneming is, waarbij winkelen een leuke ervaring is voor iedereen. Dus geen snobistische toestanden zoals bij veel biologische merken het geval is maar echt van de markt, een eerlijke uitstraling met een recht voor z’n raap-mentaliteit.”
Landmarkt: een overdekte marktplaats
Gepubliceerd op 5 april 2011 om 00:00
Reacties 0