'Online én offline is een must'

Een keuze maken tussen een online- of offline-strategie doet niet meer terzake. Beide kanalen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is daarom raadzaam om via zoveel mogelijk kanalen bereikbaar te zijn voor de consument. Dat concludeert onderzoeksbureau GfK naar aanleiding van diverse marktonderzoeken.

We komen van ‘branchevreemd’, gingen naar ‘kanaalconflict’, debatteerden over ‘multichannel’, en zijn nu beland op ‘retail 3.0’, waarin offline en online rap aan het versmelten zijn. De huidige buzzwords zijn samenhang, kruisbestuiving, kanaalfusie, verwevenheid, synergie en integratie. Transactie-eindstation online of offline?

Consumenten zullen er steeds minder boodschap aan hebben. De twee werelden worden in sneltreinvaart samengevoegd. Hierbij pikt offline de krenten uit de ‘online’ pap. En online implementeert fysieke tools en benadert haar virtuele wereld met beproefde offline retailconcepten.

GfK Retail and Technology ziet deze trends bevestigd in de verkregen (door)verkoopcijfers van ruim 3500 retailorganisaties in Nederland.

Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!