'Online én offline is een must'
Gepubliceerd op 8 april 2011 om 00:00
We komen van ‘branchevreemd’, gingen naar ‘kanaalconflict’, debatteerden over ‘multichannel’, en zijn nu beland op ‘retail 3.0’, waarin offline en online rap aan het versmelten zijn. De huidige buzzwords zijn samenhang, kruisbestuiving, kanaalfusie, verwevenheid, synergie en integratie. Transactie-eindstation online of offline?
Consumenten zullen er steeds minder boodschap aan hebben. De twee werelden worden in sneltreinvaart samengevoegd. Hierbij pikt offline de krenten uit de ‘online’ pap. En online implementeert fysieke tools en benadert haar virtuele wereld met beproefde offline retailconcepten.
GfK Retail and Technology ziet deze trends bevestigd in de verkregen (door)verkoopcijfers van ruim 3500 retailorganisaties in Nederland.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0