‘Online en offline koopgedrag identiek’

De Nederlandse consument winkelt online niet anders dan offline. De kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel bepalen waar iemand gaat winkelen, zo blijkt uit onderzoek onder 1110 consumenten in opdracht van media adviesbureau Stroom.

Een waarborgkeurmerk is voor veel online shoppers niet van doorslaggevend belang. Slechts één op de tien respondenten geeft aan dat de Thuiswinkelwaarborg een rol heeft gespeeld bij de keuze voor een online shop.

Bij de keuze voor een webwinkel speelt de bekendheid ervan een belangrijke rol. Meer dan de helft van de online shoppers geeft de voorkeur aan bekende merken. Veertig procent koopt liever niet in onbekende winkels. Het idee dat consumenten met name online shoppen vanwege de lage prijs of het gemak is dan ook achterhaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!