Mobiele reclame goed voor 600 miljoen dollar

Adverteerders hebben in Amerika gemiddeld tussen de 550 en 650 dollar betaald voor reclame op het mobiel internet en via applicaties. Dat blijkt uit cijfers gepubliceerd door de adverteerdersclub IAB over de Amerikaanse online reclame markt.

Het bedrijf liet weten niet precies te kunnen berekenen hoe groot de mobiele reclamemarkt in 2010 was, maar kwam uit op een bedrag van rond de 600 miljoen dollar. Hoeveel daarvan door adverteerders bij Google wordt uitgegeven is niet bekend. Wel werd duidelijk dat het bedrag dat aan beeldreclame wordt besteed bijna even hoog is als tekstadvertenties bij zoekmachines. Google liet zelf weten dat het vorig jaar wereldwijd 1 miljard dollar aan mobiele reclame omzette.

Adverteerders betaalden in Amerika 26 miljard dollar voor digitale reclame, waaronder search, display, e-mail, lead generation en classifieds (bedrijvengidsen en rubrieksadvertenties). Dat is een stijging van vijftien procent ten opzichte van 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!