Albert Heijn vindt prijsvergelijking Super de Boer en C1000 misleidend

De paginagrote advertenties van Super de Boer en C1000 in de landelijke dagbladen zijn bij Albert Heijn niet goed gevallen. Super de Boer vergeleek de kassastrook met uitsluitend huismerken en kwam tot de conclusie goedkoper te zijn dan AH. C1000 meldt in haar advertentie dan het huismerk van AH slechts 20 procent goedkoper was dan de A-merken. Bij C1000 betaalt de consument volgens de advertentietekst tot 43 procent minder dan voor de A-merken. Dus is de prijsverlaging bij AH niet meer dan terecht. Albert Heijn zegt hierover in het Algemeen Dagblad: "Wij zullen beide partijen er eerst op aanspreken dat sprake is van misleiding. C1000 beweert dat zij 43 procent en wij met ons huismerk slechts 20 procent goedkoper zijn dan de bekende merken. Dat klopt niet. In sommige gevallen zijn wij 20 procent, maar in andere gevallen ook 43 procent goedkoper dan bekende merken". Een woordvoerder van Laurus, waar Super de Boer onderdeel van is, zegt over de prijsvergelijking in het AD: "Vorige week donderdag, op de 16de, hebben wij de prijzen van de huismerken vergeleken. Die datum staat op de bonnen. Daar is toch niks mis mee?".

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!