Directeur Centraal Bureau Levensmiddelenhandel over fietsende klanten
Gepubliceerd op 7 juni 2005 om 00:00
Theo Roos, directeur Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, sprak tijdens de uitreiking van de brochure van de Fietsersbond over fietsende consumenten: "De brochure van de Fietsersbond is een goed middel om het belang van de fietsende klant onder de aandacht van de winkeliers te brengen. Wij zullen de brochure dan ook graag onder hen verspreiden. Nederland wordt gezien als het fietsland bij uitstek. De fiets is uitermate geschikt om kleinere afstanden af te leggen. Op de fiets naar school, naar het werk en naar de supermarkt. In Nederland zijn we in de gelukkige omstandigheid dat er altijd wel een supermarkt in de buurt is. Klanten kiezen voor hun dagelijkse boodschappen ook het liefst een supermarkt in de buurt. Uit onderzoek van het CBL en de Erasmus Universiteit, blijkt dat naast snelkassa's en extra kunnen pinnen, een goede fietsparkeergelegenheid in de top 3 van de wensen van de consumenten staat als het gaat om extra service. Een goede winkelier doet er daarom verstandig aan de fietser de aandacht te geven. De bereikbaarheid van de supermarkt is belangrijk. Klanten die met de auto komen willen zo dicht mogelijk bij de supermarkt parkeren. De auto wordt met name gebruikt voor de 'grote boodschappen'. De fietsende klant komt vaak voor de dagelijkse boodschappen, hij komt ook vaker in de supermarkt. Door met de fiets de boodschappen te doen werkt de klant aan zijn gezondheid en het helpt bij de strijd tegen overgewicht. De gemeente moet wel zorgen dat de supermarkt goed bereikbaar is voor iedereen. Voor de automobilist, de fietser en voetganger. Voor de fietser denkt het CBL aan betere fietspaden, meer ruimte om de fiets te kunnen stallen en een veilige omgeving. Kortom; het CBL werkt graag mee aan een fietsvriendelijke omgeving bij de supermarkten."
Reacties 0