Best Buy wil online verkoop verdubbelen

Best Buy wil zijn online verkoop in vijf jaar tijd gaan verdubbelen. Dat schrijft Internet Retailer op zijn site. De Amerikaanse keten in consumentenelektronica richt zich op een online omzet van vier miljard dollar in 2016. De fysieke winkeloppervlakte van de keten moet binnen diezelfde periode juist met tien procent gaan slinken.

De marktleider in de VS heeft zijn plannen gebaseerd op de wensen van de klant. “Er is een nieuwe definitie van gemak; de mogelijkheid te communiceren met het bedrijf op uw voorwaarden”, aldus vice president Shari Ballard. Zo blijkt dat zestig procent van de aankopen bij fysieke winkels van Best Buy eerst online zijn bekeken en dat veertig procent van de online aankopen in de winkels worden opgehaald.

De online groei zal worden aangespoord door het aanbieden van een bredere keuze, bijpassende service en meer digitale inhoud. Tevens wil de keten minstens 350 winkels openen die zich puur richten op de verkoop van mobiele telefoons. In de fysieke winkels zal de productiviteit worden versterkt met experts op de winkelvloer en touch screen monitoren waar gemakkelijk product informatie op te vinden is.

Lees ook: Walmart snijdt in elektronica-afdeling

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!