Herstel voor C&A

Na twee moeilijke jaren heeft kledingconcern C&A de stijgende lijn weer te pakken. Zowel het marktaandeel als de verkopen in Nederland zitten weer in de lift. Dat blijkt uit de jaarcijfers van C&A Europe over het eind februari afgesloten boekjaar 2010-2011.

C&A realiseerde in alle negentien markten groeiende marktaandelen en verkopen. De omzet klom met 4,6 procent naar 6,59 miljard euro. Winstcijfers maakt het van origine Nederlandse bedrijf niet bekend.

Volgens directielid Maiko Slegtenhorst van C&A Nederland is ‘de markt gunstig voor een retailer die kwaliteit voor de beste prijs biedt’. “Consumenten zijn nog steeds voorzichtig in hun bestedingen”, stelt hij.

Het Nederlandse marktaandeel van C&A groeide van vijf naar 5,2 procent in een modemarkt die volgens cijfers van marktonderzoeker GfK in omvang kromp. De omzet in Nederland steeg met 5,3 procent en kwam uit op 514 miljoen euro. Een boekjaar eerder was nog sprake van omzetafname; van 502 miljoen euro in 2008 naar 488 miljoen euro in 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!