Hema voorziet winkelpersoneel van handheld-computers

Winkelpersoneel moet gedurende de werkdag zoveel mogelijk op de werkvloer zijn. In de praktijk werkt het echter niet altijd zo, zo concludeerde de Hema. Het warenhuisconcern heeft zodoende zijn werknemers voorzien van handheld-computers, waarmee de medewerkers toegang hebben tot belangrijke bedrijfsinformatiesystemen. Hierbij maakt Hema gebruik van draadloze switching. Met de handheld-computers wil Hema de werknemers het kantoortje uitkrijgen en terug de winkelvloer op, aldus Marinus Kuite, informatiemanager winkels. Kuite is verantwoordelijk voor alles wat er binnen de filialen van Hema gebeurt met automatisering en datacommunicatie.De handheld-computers stellen het personeel van Hema in staat om de snelheid en de kwaliteit van de informatievoorziening aan de klanten te verbeteren. Het gebruik van pda`s sluit tevens aan op een andere doelstelling van Hema, te weten het verminderen van het papierverbruik. Alle vestigingen van Hema hebben een eigen server, gebaseerd op Windows 2003. Hierop draait de software die de kassa`s aanstuurt. Deze software maakt gebruik van SQL Server en verzamelt alle kassagegevens. Het logistieke pakket is gebouwd in Progress.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!