Duitse supermarktketens gaan de strijd aan met Aldi, door A-merken aan te bieden voor prijzen die lager liggen dan de huismerken van Aldi. De discounter heeft nog niet gereageerd op de acties.
Branche-experts en concurrenten zijn hier verbaasd over. De prijsvechter dicteerde voorheen de prijsontwikkeling op de markt en reageerde heftig op uitdagingen van de concurrentie. De laatste tijd wordt de marktpositie van Aldi echter steeds weer aangetast door ketens als Lidl, Netto en Kaufland. De discounter ondervindt de laatste tijd ook concurrentie van serviceketens als Rewe en Edeka, die zeer diepe acties bieden bij populaire producten om de algemene prijsstijgingen van twee procent te compenseren.
De experts denken dat Aldi zich koest houdt omdat de keten vorig jaar tevergeefs een reeks permanente prijsverlagingen heeft doorgevoerd. De prijsverlagingen trokken niet veel meer klanten. Toch wachten de meeste Duitsers nog op een antwoord van de keten.
Duitse Aldi in hoek gedreven door concurrentie
Gepubliceerd op 2 mei 2011 om 00:00
Reacties 0