Bol.com denkt over Spotify-model ebooks

Webwarenhuis bol.com onderzoekt of consumenten voor een maandelijks vast bedrag onbeperkt toegang kunnen krijgen tot een catalogus van digitale boeken. Op muziekgebied bestaat met Spotify al een dergelijke oplossing.

Het idee is afkomstig uit een werkgroep waarin verschillende partijen uit de ebooksector kijken naar groeimogelijkheden, aldus hoofd category management Hidde van der Louw van bol.com. Een model als Spotify zou al rendabel zijn bij 60 duizend mensen die een vast bedrag per maand willen betalen, berekende Van der Louw.

Marketingdirecteur Michael Schaeffer noemt het Spotify-model overigens slechts ‘een voorbeeld’ uit een presentatie vanuit de werkgroep. “We presenteerden het resultaat van een discussie. We rollen nog niks uit. Het gaat er meer om hoe we de ontwikkelingen op dit gebied meer momentum kunnen geven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!