Promotiedruk stijgt gestaag
Gepubliceerd op 3 mei 2011 om 00:00
Ook binnen de supermarktbranche is de productiedruk toegenomen. Binnen dat segment is deze inmiddels toegenomen met zeventien procent. Oftewel: bij bijna één op de vijf artikelen die in de supermarkt worden verkocht, is sprake van promotie.
Niettemin is de promotiedruk in Nederland lager dan in andere Europese landen. In Italië en Groot-Brittannië bedraagt deze in het supermarktkanaal zelfs respectievelijk 25 en 33 procent. “Dat heeft te maken met het feit dat de prijzen daar relatief hoger zijn”, stelt Emonds in het nieuwste nummer van RetailTrends. “Nederland heeft een laag prijsniveau. Dat verklaart waarom bij ons de promotiedruk lager is. Retailers en fabrikanten hebben simpelweg minder speelruimte voor promoties.”
Het gehele researchartikel is te lezen in het meinummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0