Social media, kortingscodes, zoekreclame: het zijn stuk voor stuk nieuwe manieren om klanten naar webwinkels te halen. Eén van de eerste online marketingtechnieken was echter affiliate marketing, dat geheel gebaseerd is op betaalde links en clicks. Gevestigde retailers beginnen de affiliates nu te ontdekken. Maar affiliate marketing vergt wel zorgvuldig beleid. In de nieuwste EtailTrends een compleet dossier over affiliate marketing.
De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf zijn een begrip bij shoppend Nederland. Dit najaarevenement wordt in het voorjaar herhaald onder het label Maffe Marathon. Dat is op zich al een koopjesfeest, maar slimme klanten weten dat ze nog eens extra korting kunnen krijgen op last-minute aanbiedingen. Die kortingen zijn overal op internet te vinden, zeker nu het warenhuis zijn aanbiedingen uitvent door middel van affiliate marketing. Zoek maar eens op ‘Bijenkorf’ en ‘korting’ via Google, en er duiken talloze websites op die aanbiedingen doen namens het warenhuis.
Affiliate marketing is tamelijk nieuw voor de Bijenkorf, die pas sinds november afgelopen jaar actief is in dit domein. Maar het fenomeen op zich is al bijna net zo oud als het internet.
Lees het volledige dossier over affiliate marketing (pagina 20 t/m 35) in de nieuwste EtailTrends. Voor meer informatie over EtailTrends, mail naar sales@etailtrends.nl.
Affiliates: commerciële kruisbestuivers
Gepubliceerd op 4 mei 2011 om 00:00
Reacties 0