Voedselbank opereert als supermarkt

De vernieuwde methode van de voedselbank in Amsterdam Oost heeft erg veel weg van een supermarkt. Vanaf zaterdag krijgen klanten van de voedselbank een fictief budget en kunnen vervolgens zelf hun artikelen uitzoeken. Dit zorgt ervoor dat een klant alleen meeneemt wat hij daadwerkelijk nodig heeft.

“In de oude opzet kregen de huishoudens een van te voren samengesteld pakket”, zegt Erik de Boer, coördinator van de voedselbank. “Of een klant nu wel of niet rijst, pasta of hagelslag nodig had, het zat in het pakket.”

Klanten zouden door deze aanpak ook leren om te gaan met een eigen budget. Samen met verschillende instanties voor maatschappelijke dienstverlening hoopt de voedselbank zo de zelfredzaamheid te bevorderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!