Luxegoederen stijgen in populariteit

De wereldwijde verkoop van luxegoederen zal dit jaar fors toenemen. Verwacht wordt dat het bedrag dat men aan luxegoederen besteedt in 2011 stijgt met acht procent, tot 185 miljard dollar. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau Bain & Co.

Deze stijging is vooral afkomstig uit China, waar de vraag naar luxegoederen met 25 procent toeneemt. Luxemerken gaan zich steeds vaker in de kleinere steden van China vestigen. Bain & Co voorspelt daarom dat China binnen vijf jaar de op twee na grootste markt voor luxe goederen van de wereld wordt.

Toch koopt de Chinese consument niet alleen in het thuisland. Meer dan de helft van de Chinese luxe aankopen worden in het buitenland gedaan. De Chinese consument draagt daarom fors bij aan de opleving van de markten in Europa en de VS. Japan, na de VS de grootste markt voor luxegoederen, ziet haar uitgaven naar verwachting met vijf procent dalen, naar aanleiding van de aardbeving en de tsunami eerder dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!