De vijfhonderd grootste Amerikaanse webwinkeliers zagen hun omzet het afgelopen jaar met achttien procent stijgen. Dat blijkt uit de nieuwe Top 500 Guide van Internet Retailer, zo schrijft Twinkle Magazine online.
De groep grootste e-tailers verkocht in 2010 voor 150 miljard dollar online, waarvan 127,1 miljard dollar door de Amerikaanse consument werd gespendeerd. Het marktaandeel van de online winkeliers steeg daarmee naar 76,8 procent van alle webverkopen, tegen 73,4 procent in 2009.
In het rapport is een duidelijk verband zichtbaar tussen de hoogte van de notering en de sterkte van de groei: de top 100 groeide met 18,8 procent, de nummers 101 tot en met 200 zagen hun omzet met 14,1 procent groeien en de nummers 401 tot en met 500 groeiden met 11,6 procent.
Absolute nummer één in het rapport is Amazon, die zijn omzet het afgelopen jaar met veertig procent zag stijgen. Het rapport is gebaseerd op jaarcijfers en schattingen van Internet Retailer.
Flinke groei bij top 500 Amerikaanse e-tailers
Gepubliceerd op 9 mei 2011 om 00:00
Reacties 0