Redcoon wil naar 1 miljard omzet

De onlangs door Media-Saturn ingelijfde webwinkel Redcoon heeft in 2010 zijn omzet zien stijgen tot 402 miljoen euro. Het doel van de internetshop, die onder meer consumentenelektronica, boeken, DHZ- en tuinartikelen en sport- en fitnessproducten verkoopt, is over vier jaar een jaaromzet van één miljard euro realiseren.

Het Duitse moederbedrijf Metro Group is verder voorzichtig met details over de nieuwe internettak. Bij de overname van Redcoon eind maart liet de onderneming weten dat de webformule ‘een mooie aanvulling is op de online activiteiten van zijn retailketens Media Markt en Saturn’.

De komende periode moeten vooral de niet-Duitse verkopen een impuls krijgen. Momenteel wordt de helft van de omzet op de thuismarkt behaald. De internetshop is in totaal tien Europese landen actief, waaronder Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!