Papieren bon maakt baan voor digitale versie

De papieren winkelbon wordt steeks vaker vervangen door een digitale versie. Een groeiend aantal winkeliers gebruikt geen printbonnen meer, maar stuurt de klant elektronische kopieën via e-mail of smartphone applicaties.

Sears, Billabong, Urban enOutfitters zijn er al mee begonnen. Volgens Richard Mader, topman van de Amerikaanse National Retail Federation’s Association, ligt de verschuiving naar digitale bonnen vooral aan de toenemende populariteit van mobiel internet. “Uiteindelijk zullen mensen zelfs met hun mobiele telefoons kunnen betalen. Zij moeten dan ook beschikking hebben over digitale bonnen.”

Mader verwacht dat binnen vijf jaar zestig procent van de Amerikaanse retailers digitale bonnen aanbiedt. Ondertussen zijn er ook take-outs, zoals Starbucks, die kosten willen besparen door klanten geen bon mee te geven als ze daar niet om vragen.

Retailers in Amerika hebben nu geen handtekening van de klant meer nodig, wanneer consumenten met hun creditcard een aankoop doen onder de 25 dollar. “Als zij klanten ook geen bon meegeven, is het voor retailers makkelijker om te frauderen”, waarschuwen advocaten. “Consumenten moeten van tijd tot tijd wel om een bon vragen en deze controleren”, zegt Charles Bell van de Amerikaanse consumentenbond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!