Amerikaanse markt voor luxe baby-artikelen vertoont snelle groei
Gepubliceerd op 8 juni 2005 om 00:00
Luxe merkproducten voor baby`s worden steeds populairder. In de VS houdt de designermarkt voor baby`s gelijke tred met die voor volwassenen. Reden is vooral het schuldgevoel dat veel tweeverdieners hebben over het gebrek aan tijd voor hun kind. Ook het willen pronken met dure en luxe accessoires speelt ongetwijfeld een rol.Fabrikanten spelen graag op de trend in. Bugaboo maakt met leer gevoerde, hippe strollers in limited edition, jeans van 150 dollar zijn geen uitzondering en ook kinderstoelen zijn een design-statement geworden. Vooral producenten van luiertassen doen goede zaken. Het merk Fleurville, met tassen van 50 tot 150 dollar, is bekend geworden door de celebrities die ermee gezien worden. Binnenkort komt het merk met een geheel lederen tas van 400 dollar. Fleurville werkt bovendien samen met ontwerper Yves Behar aan een lijn baby-interieurproducten, waaronder een kinderstoel van rond de 1.000 dollar. Een trend op de markt voor babykleding is cashmier. Juicy Couture verkoopt cashmier vestjes van 240 dollar. Ouders die rustig 300 dollar uitgeven aan een T-shirt voor zichzelf hebben er ook geen moeite mee hoge bedragen uit te geven aan merkkleding voor hun kind.
Reacties 0