Frisdrank vervangt in restaurants steeds vaker wijn of bier
Gepubliceerd op 8 juni 2005 om 00:00
Nu steeds meer bezoekers van restaurants bij het eten frisdrank bestellen, leggen sommige restaurants zich toe op het vervaardigen van een respectabele `wijnkaart` met frisdranken en vruchtensappen die aansluiten bij specifieke gerechten. Volgens Donna Shields, die als dietiste werkt voor Coca-Cola, vormt de groeiende populariteit van frisdrank bij de maaltijd een nieuwe trend. Obers adviseren bij een gerecht met zalm bijvoorbeeld een Diet Sprite. In toprestaurants zijn zelfs niet-alcoholische mixdrankjes te krijgen bij elke afzonderlijke gang.Coca-Cola voorziet dat restaurants zelfs frisdranksommeliers in zullen huren om gasten optimaal te adviseren. Nu al zijn niet-alcoholische dranken goed voor 44% van de drankenomzet in restaurants. Voor bedrijven als Coke is deze ontwikkeling een uitkomst. De markt voor frisdrank stagneert al enige tijd en nu ontstaat een nieuw drinkmoment. Ook fastfoodcentra, snackbars en traiteurs zouden hun klanten advies over combinaties van gerechten en frisdrank kunnen geven. Volgens Coke is 40% van de consumenten bereid meer te betalen voor merkdrankjes.
Reacties 0