Build-A-Bear draait negatief eerste kwartaal

Build-A-Bear, een retailer die op maat gemaakte knuffelbeesten aanbiedt, heeft een zwak eerste kwartaal achter de rug. Hoewel de online verkopen met 1,8 procent toenamen tot 2,87 miljoen dollar, daalden de totale verkopen met 5,3 procent tot 96 miljoen dollar. Het nettoverlies kwam uit op 2,3 miljoen dollar, terwijl de retailer in 2010 nog een winst van 1,7 miljoen dollar rapporteerde.

De retailer zet de laatste maanden vooral in op social media. Build-aBear kreeg er in maart ruim 500.000 extra volgers bij op Facebook, een stijging van 146,2 procent. De retailer wist dit te realiseren door speciale producten aan te bieden aan Facebookfans, door zijn Facebookpagina op de webshop en in e-mails te promoten en door tegoedbonnen van honderd dollar weg te geven aan een kleine groep fans.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!