Puma wil duurzamer beleid

Het Duitse sportmerk Puma zet in op het voeren van een duurzamer beleid. Het merk brengt in kaart waar het bedrijf het milieu schade berokkent en gaat dat uitdrukken in euro’s. Topman Jochen Zeitz meldt dat de totale milieuschade in 2010 komt uit op 94,4 miljoen euro.

Op de balans staan bijvoorbeeld de CO2-uitstoot door koeien bij de productie van leer, het waterverbruik bij de verbouwing van katoen en de tol die chemicaliën eisen van het milieu. Het gros van de schade wordt veroorzaakt door toeleveringsbedrijven. Toch vindt Zeitz het de verantwoordelijkheid van Puma om daar iets aan te doen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!