McDonald's lanceert 'easy-order'-touchscreen

McDonalds gaat binnenkort zijn caissières vervangen door touchscreens. Hiermee kunnen klanten zelf hun bestelling plaatsen om die vervolgens elektronisch af te rekenen, zo schrijft het Financieele Dagblad.

“De manier van bestellen is al veertig jaar niet veranderd”, aldus Steve Easterbrook, Europese directeur van de fastfoodketen, die vindt dat het tijd is voor verandering. Met een touchscreen worden bestellingen sneller en effectiever verwerkt en valt er een tijdswinst van drie tot vier seconde te behalen. Daarbij zullen contante betalingen worden teruggedrongen en wordt de keten weer aantrekkelijk voor mensen die alleen een creditcard op zak hebben.

In Nederland zijn er al twaalf restaurants met touchscreens of, zoals het bedrijf ze noemt, ‘easy order’-systemen, waaronder de vestiging op de Munt in Amsterdam. Eind dit jaar zullen de screens al bij dertig McDonalds filialen te vinden zijn. Een negatief effect voor de werkgelegenheid heeft het invoeren van het automatische systeem niet. “De bestellingen worden nog altijd aan de counter aan de klant gegeven en de maaltijden moeten worden klaargemaakt”, aldus een woordvoerster. "Tevens zullen er gewone kassa’s blijven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!