Walmart neemt een minderheidsbelang in de Chinese online retailer Yihaodian. Dat schrijft Internet Retailer online. Hoeveel de retailreus heeft geïnvesteerd in het Chinese bedrijf, dat in 2008 werd opgezet en inmiddels 75 duizend producten aanbiedt, is niet duidelijk.
“Online verkopen groeien in China razendsnel en zullen naar verwachting de Amerikaanse online omzet evenaren in de komende paar jaar”, aldus Eduardo Castro-Wright, ceo Walmart global e-commerce en global sourcing. “Door te investeren in Yihaodian blijven we duidelijk aanwezig in deze belangrijke e-commerce markt, en zetten we nieuwe stappen naar het vervullen van ons doel wereldwijd multichannel marktleider te zijn”, aldus Castro-Wright.
Volgens Walmart ligt de kracht van Yihaodian met name in sterke online verkoop van boodschappen, baby producten, consumentenelektronica en kleding. Het Chinese bedrijf, dat tweeduizend werknemers in dienst heeft, denkt dat de samenwerking met Walmart de concurrentiepositie sterk zal verbeteren. “Walmart zal zijn wereldvisie in onze business brengen”, aldus directeur Gang Yu.
Walmart investeert in Chinese Yihaodian
Gepubliceerd op 18 mei 2011 om 00:00
Reacties 0