De Duitse e-commercemarkt staat de komende jaren een sterke groei te wachten. De online omzet in Duitsland zal over 3,5 jaar 41 miljard euro omvatten, een stijging van ongeveer vijftien miljard euro. Dat stelt online brancheorganisatie Bundesverband der digitalen Wirtschaft (BVDW). Volgens het bureau is mobile commerce één van de oorzaken voor die groei, maar krijgt het kanaal niet de dominante vorm die men verwacht.
De e-commerce op de consumentenmarkt zou de komende jaren groeien met gemiddeld dertien procent. Dat is een fors hogere stijging dan de offline markt. De Duitse e-commercemarkt groeit in de komende 3,5 jaar met nog zeker vijftien miljard euro tot meer dan 41 miljard in totaal.
Volgens BVDW zijn vooral m-commerce en social commerce belangrijke drijvers achter deze groei. Onder social commerce verstaan de Duitse onderzoekers ‘aankopen die tot stand komen onder sociale invloed’. Volgens hen zal de omzet door social commerce 14,4 miljard euro bedragen, terwijl de omzet via m-commerce in 2015 op 5,9 miljard euro wordt geschat. Zo’n veertien procent van de aankopen zouden in 2015 via een smartphone gebeuren.
'Forse groei voor Duitse e-commerce'
Gepubliceerd op 2 juni 2011 om 00:00
Reacties 0