Supermarktomzet mei gestabiliseerd

De supermarktomzet is de afgelopen maand gestabiliseerd. Dat blijkt uit cijfers van GfK. Ten opzichte van een jaar terug was er in mei een groei van nul procent.

Oorzaak van de stabilisatie is onder andere de verschuiving van het pinksterweekend naar de maand juni. Na correctie bedraagt de groei twee procent, wat in lijn ligt met de voorgaande maanden.

Uit de cijfers blijkt ook dat het consumentenvertrouwen blijft schommelen. In juni ligt het niveau met -11 op een vergelijkbaar niveau als mei (-12) en april (-10). Na opleving van het vertrouwen in de economie in februari en maart is de consument nu duidelijk soberder gestemd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!