Unilever ontvangt voor zijn product Blue Band Goede Start! Witbrood het Gouden Windei. De prijs is een initiatief van Foodwatch, die zo jaarlijks het product met de meest misleidende marketing uitingen onder de aandacht brengt.
'Unilever schendt het vertrouwen van zijn klanten met leugens over zijn producten', zegt Bart van Opzeeland, directeur van Foodwatch. 'De grootste voedselproducent van Nederland kan het goede voorbeeld geven voor de hele branche door zijn reclame en marketing eerlijk te maken.'
Met 5350 stemmen maken consumenten duidelijk dat Unilever moet stoppen met zijn misleiding, stelt Foodwatch. Volgens de organisatie heeft Unilever zeven jaar lang ten onrechte beweerd dat zijn witbrood dezelfde voedingswaarde heeft als volkorenbrood en daarom goed zou zijn voor kinderen. Tijdens de verkiezing heeft Unilever de tekst op de verpakking van het witbrood al aangepast, mede onder druk van de Reclame Code Commissie.
‘Unilever verkoopt meeste onzin’
Gepubliceerd op 9 juni 2011 om 00:00
Reacties 0