De Bijenkorf maakt afhaalservice gratis

Consumenten die online hun bestelling bij de Bijenkorf hebben geplaatst, kunnen hun producten sinds kort gratis afhalen bij het warenhuis. Door het schrappen van de afhaalkosten heeft de keten het aantal mensen dat gebruikt maakt van de service fors zien stijgen. “Dit is een kleine stap op weg in de transformatie naar een volledig multichannel bedrijf”, zegt e-commerce manager Pieter Heij tegen Twinklemagazine.

Eerder moesten klanten 2,95 euro per order betalen. De Bijenkorf lanceerde in 2010 de afhaaloptie en liet al vroeg weten daar geld voor te gaan vragen. “Er zitten toch wat extra operationele kosten aan verbonden. We overwegen daarom een klein bedrag te rekenen”, aldus Heij.

Eerder koos vijf procent van de online klanten van de Bijenkorf ervoor om een product in de winkel op te halen. Nu is dat vijftien procent. “We verwachten een verdere groei naar twintig tot 25 procent de komende weken.” De Bijenkorf ziet deze ontwikkeling gunstig tegemoet. Veel afhalers zouden toch iets extra’s kopen omdat ze toch in de winkel zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!