Retailers kunnen van hun online shop een entertainmentbestemming maken door social media op de site te integreren. Een nieuw rapport van onderzoeksbureau Verdict onthult dat e-commerce en sociale media afzonderlijke entiteiten voor retailers zijn, maar dat het combineren van de twee fors loont.
Charlotte Woods, analist bij Verdict: “De meeste retailers erkennen de waarde van social media, maar gebruiken het niet in het voordeel van hun webshop. Door de twee platforms gescheiden te beheren, realiseren retailers niet de volledige potentie van social media.“ Volgens Woods kunnen retailers fors meer bezoekers trekken door consumenten op hun site te entertainen door middel van social media. “Uiteindelijk kunnen retailers op hun site een stukje theater creëren.”
Het onderzoek wijst uit dat social media fors kan bijdragen tot het vormen dan de merkidentiteit. Zo kunnen retailers Youtube video’s van modeshows, interviews met ontwerpers en beroemdheden aan hun site toevoegen. Consumenten krijgen zo de kans om zich met de retailer te identificeren. “Dergelijke strategieën worden steeds belangrijker naarmate de concurrentie blijft toenemen”, aldus Woods. "Retailers moeten harder werken om klanten aan zich te binden.”
‘Retailers moeten social media en e-commerce integreren’
Gepubliceerd op 14 juni 2011 om 00:00
Reacties 0