FaceCake heeft een 3D-camera ontwikkeld, waardoor consumenten virtuele kleding kunnen passen. Door middel van de interactieve camera’s kunnen consumenten zichzelf in 3D terugzien op hun computer, waarna zij alle kleding in een webshop virtueel kunnen passen.
Eerder experimenteerde Macy’s in haar warenhuis al met tweedimensionele camera’s die consumenten instaat stelden virtueel te passen. Het experiment bleek een succes. Binnen de kortste keren stonden er 16.000 virtuele passessies op de planning. Volgens eMarketer is viruteel passen een oplossing voor veel online retailers. Ruim 83 procent van de internetgebruikers in de VS zou dit jaar online een aankoop doen. Forrester geeft aan dat 38 procent van de vrouwen echter afziet van een online aankoop, omdat ze de kleding niet kunnen passen. “Consumenten zijn daarom tevredener naarmate de winkelervaring levensechter is’, zegt Noah Elkin, hoofd analist bij eMarketer. “Een dergelijke toepassing maakt jou site tot een verleidelijke plek om een aankoop te doen.”
Virtueel passen met 3D-camera
Gepubliceerd op 14 juni 2011 om 00:00
Reacties 0