Luxe modehuizen gebruiken minder sexy reclame

De modellen die figureren in de huidige advertenties van grote, luxe modehuizen dragen meer kleding dan in jaren het geval is geweest. De tijdgeest lijkt te vragen om een conservatievere look en niet om schaars geklede vrouwen die willekeurig welk product aanprijzen. De sexy campagnes bereikten begin 2004 een hoogtepunt met een advertentie van Gucci waarin een naakt model het Gucci logo in haar schaamhaar geschoren had. Deze herfst biedt de reclamecampagne van Gucci een heel ander beeld. De aandacht gaat uit naar de kleding en accessoires en minder naar het lichaam dat ze showt. Ook grote merken als Yves Saint Laurent en Prada komen met reclamecampagnes waarin de modellen meer ladylike en bedekt zijn. Versace heeft advertenties waarin tweed en wol centraal staan en ook bont is een veelgezien materiaal in de herfstcollecties. Het totaalbeeld straalt elegantie uit en een terugverlangen naar de jaren vijftig, een periode waarin de mensen optimistisch waren en luxe een schaars concept. Bont past perfect in dit concept en bijna alle couturehuizen maken er dan ook gebruik van. Seksualiteit heeft in haute couture plaatsgemaakt voor sensualiteit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!