Thuiswinkel.org pleit voor online identificatieplicht

Thuiswinkel.org vindt dat er een identificatieplicht moet komen voor online shoppers. Het gaat de organisatie vooral om het controleren of klanten oud genoeg zijn om spullen met een leeftijdsgrens aan te schaffen, zoals alcohol of bepaalde videogames.

"De overheid zou daarbij het voortouw moeten nemen", aldus directeur Wijnand Jongen. Volgens hem zijn de regels online hetzelfde als in fysieke winkels, maar zijn de systemen versnipperd. "Het vinden van een goede oplossing is makkelijker gezegd dan gedaan", zegt Jongen. "Wij willen graag een mechanisme om te kunnen controleren zonder de consument al te veel tot last te zijn en daarbij lopen we tegen grenzen aan."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!