Ebay kan een waardevolle partner zijn voor retailers die de ontwikkeling van e-commerce niet bij kunnen benen. Dat zegt Christopher Payne, ceo bij eBay Noord Amerika. Het handelsplatform investeert jaarlijks één miljard dollar in de ontwikkeling van e-commerce. “Winkeliers hebben een partner nodig, geen concurrent”, aldus Payne. “Door de snelle veranderingen binnen e-commerce is het voor veel retailers lastig zelf een online platform op te zetten. Wij bieden retailers van alle soorten en maten daarom de kans om met ons samen te werken.”
De topman haalt met zijn woorden duidelijk uit naar de strategie van Amazon, Buy.com, walmart.com en Sears.com, webwinkels die concurreren met de verkopers op hun eigen site. Volgens Payne vrezen deze retailers belangrijke data en informatie aan de nummer één concurrent te verstrekken. “Wij zijn juist niet bang om de informatie met andere retailers te delen”, aldus Payne.
De topman gaf aan de één miljard dollar te willen investeren in technologie. “We willen experimenteren met verschillende technologieën. De meeste winkeliers hebben hier het geld niet voor, maar wij wel. We hopen een nieuwe generatie van producten en services te realiseren.”
Ebay: winkeliers moeten samenwerken, niet concurreren
Gepubliceerd op 21 juni 2011 om 00:00
Reacties 0